|
Post by Floepie on May 19, 2006 21:24:22 GMT 1
Ken je er misschien? ;D
|
|
|
Post by Caroline on May 19, 2006 21:37:10 GMT 1
nee ze, en zo'n stoten heb ik ook nog nooit uitgehaald dus.. geen verkeerde dingen van mij denken.. Kga bv. alsk bijna 18 ben stoppen me school, in een groep gaan en voor visagiste studeren... Kunst, film... zou ik mss wel nog graag doen.. Maar niet voor pim ze En idd, latijn is volkomen nutteloos... kdoe nu weteschappe
|
|
|
Post by Carmenneke on May 19, 2006 22:01:38 GMT 1
;D Hihi, ik heb nooit Latijn willen doen... 'k wist (en weet nog steeds) niet goed of je er wel veel voordeel aan hebt om het te leren??? Maar ja, ik weet nu ook wel niet wat ik mis. ;D Tja, ik sta voor een moeilijke beslissing...ga ik door of niet??? Ik weet het écht niet! In het eerste jaar ben ik niet onder de 90% geweest Tweede is dus al ietsje minder, maar ook nog altijd goed! 't Probleem is, als ik nu verder latijn doe, dan kan ik nog héél moeilijk verdergaan op een andere studierichting hé dus welke keuze ik ook neem, ik kan niet meer terug, en dat maakt het net zo moeilijk! Ik weet ook nog niet wat ik later precies wil doen,... zal de toekomst moeten uitwijzen denk ik, al heb ik me al suf gepiekerd Maar véél woorden zijn er in het nederlands van afgeleid hoor, echt waarn je zou er versteld van staan!! De grammatica is het 'domst' hé, de verhaaltjes en mythes zijn echt héél erg leuk! De cultuur dus eigenlijk hé... Maar de meeste leerstof hebben we nu al gehad hé, komend jaar is dat allemaal herhaling en verder inoefenen... Vandaag nog test gehad van de deponente werkwoorden , hihi en 't was in de studiezaal, met onze lerares nederlands, en die moest nog een extra opdracht bijgeven dat we bij sommige zinnen moesten zeggen of er een participium presens of perfectum in voorkwam, maar die was zooooo verschrikkelijk aan het klungelen hé, die geraakte gewoon niet uit haar woorden, en wij maar lachen ;D ;D ;D Haha die kon dat niet uitspreken! Maar enfin soit, ik hou jullie zeker op de hoogte
|
|
|
Post by Floepie on May 19, 2006 22:12:52 GMT 1
Ik ken er nochtans veel die tot en met hun vierde jaar Latijn gevolgd hebben en daarna wetenschappen - wiskunde of wiskunde - moderne talen. Het hangt er meer vanaf hoeveel uur wiskunde je kiest, denk ik. Als je Latijn 3u/4u wiskunde zult volgen kun je in het 5de en 6de niet zomaar je latijn laten vallen vermoed ik... Naar 't schijnt is het tweede en derde jaar Latijn het moeilijkst, omdat je dan nog het meeste moet leren, één keer daar voorbij is het meer onderhouden en hier en daar nog wat bijschaven en vooral cultuur. Maar ik heb het natuurlijk maar van horen zeggen...
|
|
|
Post by Zoukytje on May 20, 2006 10:00:12 GMT 1
|
|
|
Post by Houtkop on May 20, 2006 11:55:19 GMT 1
zo te horen mag ik nog content zijn da'k voor houtbewerking gekozen heb
|
|
|
Post by Caroline on May 21, 2006 7:47:04 GMT 1
ja, kweetet.. heb da ook HOORE zeggen.. ook da et 3e jaar simpel was.. ni dus pfff nee.. die verhaaltjes haatte ik!! alle het vertale toch... Maja.. wa voor een verhale waare da nu ook eh: de goudpot van centiem, lucius wordt een ezel... OMG! Kheb mij platgelache tijdes die lesse (allé, alzek het al verstond eh )
|
|
|
Post by Carmenneke on May 21, 2006 10:22:49 GMT 1
Ik ken er nochtans veel die tot en met hun vierde jaar Latijn gevolgd hebben en daarna wetenschappen - wiskunde of wiskunde - moderne talen. Het hangt er meer vanaf hoeveel uur wiskunde je kiest, denk ik. Als je Latijn 3u/4u wiskunde zult volgen kun je in het 5de en 6de niet zomaar je latijn laten vallen vermoed ik... Naar 't schijnt is het tweede en derde jaar Latijn het moeilijkst, omdat je dan nog het meeste moet leren, één keer daar voorbij is het meer onderhouden en hier en daar nog wat bijschaven en vooral cultuur. Maar ik heb het natuurlijk maar van horen zeggen... Dan ga ik toch voor het minst wiskunde kiezen hoor, ik doe dat écht niet graag... Hoe meer wiskunde, hoe beter, oké, maar ge moet het graag doen ook hé! Met Kerstmis had ik 69% voor Wiskunde, en dan met Pasen 80%, en mijn meetkunde (basis) zelfs 99% haha daarvan had ik het meest van alle tweedejaars ;D Maar nu ben ik doorheen den trimester wéér altijd gebuisd, en we hebben zo'n trut van een lerares hé aaaarrrrrgggg!!! Wat die ons al allemaal niet gelapt heeft, ge houdt het niet voor mogelijk! BIj het begin van 't schooljaar heeft onze lerares gezegd dat het tweede jaar latijn het moeilijkst van allemaal is... Wat ervan waar is, laat ik in het midden nauurlijk ;DMaar 't zou wel kunnen hé, wat dan is het ook allemaal nieuw!
|
|
|
Post by Carmenneke on May 21, 2006 10:25:31 GMT 1
ja, kweetet.. heb da ook HOORE zeggen.. ook da et 3e jaar simpel was.. ni dus pfff nee.. die verhaaltjes haatte ik!! alle het vertale toch... Maja.. wa voor een verhale waare da nu ook eh: de goudpot van centiem, lucius wordt een ezel... OMG! Kheb mij platgelache tijdes die lesse (allé, alzek het al verstond eh ) Die verhaaltjes vertalen is idd héél hatelijk Wij hebben sinds deze week ons verhaal van Lucius en die ezel afgewerkt, eindelijk zeg, zo saai We waren ook in groepjes verdeelt en moesten doorheen het schooljaar elk een spreekbeurt geven in ons groepje over een bepaald thema, en ik moest de kledij doen! We hebben nog één thema te gaan, en dat is het eten, en we gaan dan 's middags grieks enzo eten We hebben ook het thema goden afgewerkt v/d cultuur, en dat moeten we kennen voor 't examen... Maar de cultuur vind ik wel redelijk leuk, allee zoals die mythes van de goden, super vind ik dat Alleen die domme grammatica hé Met ons woordjes hebben we bijna gedaan Denk nog een stuk of 40-50 woordjes en dan is 't gedaan voor dit schooljaar, dus nog een weekje woordjes oefenen
|
|
|
Post by Caroline on May 21, 2006 10:39:06 GMT 1
ik kan wel redelijk wiskunde, maar ga na t4e toch wetenschappe- moderne talen kieze... Doet gij latijn-grieks ofwa? idd.. Gramatica en woordeschat: bah!! Kwas daar altijd op gebuist.. En bij de vraagjes over de tekst at ik altij tien op tien, en die vertalinge: 2,5 op tien, 0,5 op tien... wat zijn die vertalinge op internat toch handig eh
|
|
|
Post by Carmenneke on May 21, 2006 10:59:15 GMT 1
ik kan wel redelijk wiskunde, maar ga na t4e toch wetenschappe- moderne talen kieze... Doet gij latijn-grieks ofwa? idd.. Gramatica en woordeschat: bah!! Kwas daar altijd op gebuist.. En bij de vraagjes over de tekst at ik altij tien op tien, en die vertalinge: 2,5 op tien, 0,5 op tien... wat zijn die vertalinge op internat toch handig eh Nee ik doe gewoon Latijn, in mijn school kun je pas een specifieke richting kiezen vanaf het vierde jaar... Maar dat heeft gewoon met de cultuur te maken dat wij dat doen... Bij ongeziene tekst op mijn laatste examen had ik 15,5/30, was er nog net door In totaal had ik 69%, vind da eigenlijk nie zo goed, als 't nu nog 70 was hé, dan zag je al die 6 nie meer Dus ik ga voor de 70 komend examen 'k Zal zeker iets laten weten van mijnen "uitslag"
|
|
|
Post by Caroline on May 21, 2006 14:48:27 GMT 1
das waar.. dan lijkt da veel beter eh... 'k zalt ook late weten bij mij stond er ook 50% op mijn rapport, die zo van: ja eigelijk waart ge gebuist hoor.. Da was zo van: MOEST ge da nu echt zegge?
|
|